Friday, May 4, 2012

Karang - Dimensi Diri

Nuan dipinta nulis karang ti nyeritaka penemuai ngagai siti tempat di Malaysia.
Tulis karang nuan.



Pekara ti ditulis/dicheritaka
ü          *    Kemaya nemuai
ü          *    Sebut nama tempat ti dilawa
ü          *    Sapa ti enggau nemuai
ü          *    Ni pengelama nemuai
ü          *    Nama tuju penemuai nya
ü          *   Nama pengangkut ti dikena
ü          *   Nama aktiviti ti dikereja lebuh nemuai
ü          *   Nama pekara ti balat ngerinduka ati
ü          *  Ni asai nuan lebuh udah nemuai kia

Chunta Karang

               Peremisi sekula ujung taunt u tadi, aku bisi nemua ngagai siti tempat ti tebilang. Nyadi tempat tu iya nya menua Miri. Menua Miri tu digelar mega Menua Minyak. Kebuah pia, iya nyadi tempat ngeluar minyak ba Sarawak.
               Aku enda kediri nemuai ke Miri. Orang ti sama enggau iya nya madi tuai aku, Martin enggau aya aku empu ti benama Jubang. Apai enggau indai enda enggau nemuai maya nya laban agi kiruh betanamka sawit.
               Kami ti nemuai ke Miri semina tiga hari aja. Kebuah pia, aya Jubang enda ulih lama ngambi pemisi. Iya gawa nyadi lutur ba Sepital Limbang. Kurang lutur di Limbang nya iya enda diberi orang pemisi lama. Tuju kami nemuai endang udah semaya aya Jubang ngagai aku. Iya endang deka mai kami meda pemanah menua Miri. Aku pan gagit ati laban ti empai kala ke Miri. Tu keterubah iya dalam 15 taun udah idup. Tambah mega, aya Jubang madahka diri deka ngelantang ati ari mayuh pengawa ba sepital din.

               Hari keterubah kami raun ba Miri iya nya ngagai E-mart. Siti kebuah palan tu mayuh orang laban rega barang ti murah. Ukai kitai orang Malaysia aja ti bebeli barang ditu tang orang brunei mega sama bebelika barang tu. Amat maju tempat tu. Kami tiga bisi meli gari kediri empu. Aku meli baju Liverpool enggau beg sekula.

               Udah nya, nyau muak ke lemai, kami tiga bejalai ba Tanjung Lobang. Tu siti tempat memarin. Mayuh orang udah bisi dia maya kami datai. Rami menua tu ditu. Macham pupu bansa bisi.Kami tiga bisi ga enggau orang mandi enda lama. Udah nya kami lalu belelak ke hotel. Hotel endur kami diau iya nya Hotel Mega.
               Pagi siti, kami tiga ngagai tempat nupi baya di Baram. Datai ba tempat nya orang dia benung meri baya makai. Aku sempat ngambi gambar baya benung negam siku manuk. Nyau gelesi meda ulah baya tu. Tambah mega mayuh baya ti bebesai ditu. Pengelama kami tiga ditu nyau nya datai ke tengah hari. Udah nya, kami merarau ba kedai makai ba sebelah pasar Miri. Aku enda ingat agi tempat nya.Muak ke lemai, kami tiga ngeraun pasar Miri. Aku sempat begambar ba Canada Hill. Rindu sereta gaga amai ati laban bisi pengingat ba menua Miri.

               Hari ketiga kami lalu mulaika diri ke Limbang. Datai di rumah aku nyerita semua pasal penemuai ngagai Miri. Aku berasai lelak tang gaga laban semua tempat ti dilawa endang ngasuh ati rindu. Aku besemaya ngagai apai enggau indai deka belajar bebendar. Udah nya bulih gaji besai lalu mai seduai nemuai ngagai tempat ti tebilang ba dunya.